woensdag 27 mei 2015

Boodschappennetje

Hebben jullie het geweldige boodschappenmandje van Joke, van Lossen & Vasten al gezien? Ik wel :). En ik heb hem ook al gemaakt. Wat is dat een ontzettend leuk patroon! Hier kun je mijn tasje zien. Ik ben benieuwd of en hoe jullie hem gemaakt hebben. Je kunt het patroon hier vinden.

Groetjes,
Dieuwke




Have you seen this wonderful groceries bag that Joke, of Lossen & Vasten, made? I have :). And I also made my own one. The pattern is absolutely wonderful. You can see my bag in this post. I wonder if and how you made yours. You can find the pattern here.

Love,
Dieuwke


2 opmerkingen:

  1. Hoi, kun je me helpen?
    Ik ben begonnen met het netje maar kom helaas niet verder..
    Ik zit vast vanaf het volgende stuk; Keer nu je hoesje.
    Leg een schuifknoop om je naald en en steek de naald op een willekeurige plek door 2 binnenste lussen. Deze zie je nu goed liggen. Haak nu vasten tot je bij de opening van je hoesje komt.
    Moet ik het netje binnenste buiten keren en welke lussen bedoel je met de binnenste?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk kan ik helpen! Als het goed is heb je bij de vorige stap de hoesjes aan elkaar gehaakt, op 18 steken na. Hierbij heb je de buitenste lusjes gepakt, zeg maar het 1e lusje en het 4e lusje dat je ziet. Hierna hecht je af. Vervolgens keer je het hoesje binnenstebuiten en hecht je weer op een willekeurige plek aan. Hierbij pak je de lusjes die zijn overgebleven bij je vorige toer. Als het goed is zie je die liggen, met een beetje ruimte ertuseen. Op de vierde pagina, op de foto linksonder kun je dit ook zien (al is dat lastig door het donkerblauwe garen). Lukt het zo? Anders hoor ik het wel weer! Groetjes, Dieuwke

      Verwijderen