donderdag 6 november 2014

Granny Babydeken / Granny Baby Blanket



Hi!

Een tijd geleden kreeg ik van een hele aardige dame een tas vol met gehaakte granny's. Ze vond het haken heel leuk, maar het in elkaar zetten, daar zag ze niet zoveel in zitten. Toen ze hoorde dat ik ook veel haakte, vroeg ze of ik er wel iets mee kon. Nu wilde ik al een hele tijd iets voor een goed doel doen, maar ik heb niet echt geld om dat te financieren. Dit was dus een hele mooie manier. De bedoeling is om de dekentjes te verkopen voor het nog te realiseren Hospice in Zwolle. Mocht dat echt niet lukken, dan gaan de dekentjes naar een ander goed doel waar ze er wat aan hebben. Hieronder een paar foto's. Deken 3 is mijn persoonlijke favoriet. Ik heb de dekens zo in elkaar gezet dat ze aan twee kanten te gebruiken zijn. De ene kant heeft een subtiele paarse rand tussen de granny's, de andere kant een dikke paarse rand.

Liefs,
Dieuwke

Deken 1
Deken 1




Deken 2

Deken 2

Deken 3

Deken 3

Hi!

A while back a really nice lady gave me a bag full of granny squares. She loved to crochet, but joining the squares was something she really didn't like. When she found out I loved to crochet as well, she asked me if I could use them. I already had been thinking of making something for charity, but I don't really have the money for that. So this was an exellent oppertunity. The plan is to sell the blankets for a charity my aunt's working for. If that doesn't work out, I'm going to send the blankets to a charity that can use them. You can see a couple of pictures here. Number three is my personal favourite. I joined the squares in a way that you can use both sides of the blankets. One side has a subtle purple seam, the other side has a thick purple ridge. 

Love,
Dieuwke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen