dinsdag 23 september 2014

Uiltjes / Little Owls

Mijn nichtje had voor haar verjaardag van ons het patroontje van deze mama uil en baby-uil gekregen, met wat garen erbij. Omdat het nog niet helemaal lukte, ben ik samen met haar bezig gegaan om de uiltjes te maken. We hebben tegelijk gehaakt, per toer, zodat ze bij mij kon kijken hoe het ging, zonder dat ik in haar werkje bezig was. Hieronder zie je hoe mijn uiltjes eruit zien. Die van haar zijn nog niet helemaal af, maar binnenkort gaan we er weer verder mee. Het patroon komt uit Lieve Knuffels Zelf Haken. Deze twee staan nu gezellig op de rand van mijn bed. 

We gave my cousin the pattern for this owl mum and her little owlet for her birthday, with some yarn. Because she couldn't really figure out the pattern herself, we crochet it together. We both made our own owl, row by row, so she could look at mine and how I was doing it, without me having to crochet hers. Above you can see the result of my owls. Hers aren't quite done yet, but we have another crochet-date in the near future. The pattern is from "Lieve Knuffels Zelf Haken". I don't know if it is available in English. Anyways, these two now live on the headboard of my bed. 

xxx Dieuwke

3 opmerkingen:

  1. Gezellig samen haken!! Schattig je uiltjes, ik heb ze ook een keer gemaakt! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee. Ik heb een klein meisje beloofd haar te leren haken en zo'n uiltje haken is natuurlijk wel zo leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt een ideaal patroon. Het hele lijfje wordt namelijk in één keer gehaakt. En ze zijn ook helemaal niet groot.

      Verwijderen