woensdag 24 september 2014

Snood mania!

Heey allemaal,

Het is een tijdje geleden dat jullie wat van me hebben gehoord, sorry daarvoor! Ik heb de laatste twee weken de breinaalden er weer bijgepakt. Twee vriendinnen van me waren jarig en ik wist niet zo goed wat ik ze wilde geven, dus heb ik voor allebei een col gebreid. Dit heb ik gedaan met de Olympia van Lana Grossa, heerlijk garen en lekker dik dus snel klaar. Toen ik die twee af had vond ik het zo leuk dat ik er nog twee heb gebreid, voor een andere vriendin en voor mezelf. De cols zijn gebreid op een rondbreinaald 10 mm van 20 cm lang. Ik heb 46 steken opgezet, in het rond gesloten en boordsteek 1/1 gebreid, dus 1 steek recht, 1 steek averecht. En dan is het een kwestie van lekker doorbreien tot de bol op is!
Ik heb weer helemaal de slag van het breien te pakken, dus toen mijn laatste col af was ben ik begonnen met een muts van gele wol die ik nog had liggen, ook met lekker dikke breinaalden. Ik blijf dus wel warm komende winter!

Liefs,

Marloes

























Hey guys,

It’s been a while since you’ve heard from me, sorry for that! I began with a small knitting project two weeks ago. Two friends of mine celebrated their birthdays and I didn’t really know what to give them, so I knitted a snood for both of them. I used the yarn Olympia from Lana Grossa, wonderful yarn and fairly bulky so it was done very fast.  When I had finished the two snoods, I liked it so much that I knitted another two, one for another friend and one for myself. The snoods are knitted on a circular needle size 10 mm, 20 cm long. I cast on 46 stiches and knitted rib 1/1, that means 1 knit 1 purl all the way. And then just knit till the yarn is used up!
I’m all again into knitting now, so when my last snood was finished I started with a hat of yellow wool I had at home, also with nice big knitting needles. I’ll stay warm next winter!

Love,



Marloes

5 opmerkingen:

  1. Mooi geworden ! Hoe breed is hij rondom ? Ik haak een col maar weet niet goed hoe wijd ik hem moet doen .Ben al 2x opnieuw begonnen .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjulliewel! Tineke, door de boordsteek is hij vrij rekbaar, hij is ongeveer 65/7070 cm in de omtrek. Met een gehaakte col is dat natuurlijk weer anders want dat is minder rekbaar. Misschien kun je op internet naar een patroon van een gehaakte col zoeken om te kijken wat die omtrek is?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht "huh, tijd niks gehoord....gisteren toch nog?!" toen zag ik ineens dat er een andere naam onder stond..hahaha jullie doen het dus met zijn tweetjes, wat grappig!! Mooie cols heb je gemaakt, waren de ontvangsters vast heel blij mee!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha ja we zijn met z'n tweeën, maar de laatste tijd (hele lange tijd..) ben ik niet zo actief geweest.. Ben wel weer van plan weer meer te gaan posten want ben weer helemaal enthousiast! Dankjewel! Ze waren er inderdaad blij mee:) X Marloes

    BeantwoordenVerwijderen