dinsdag 12 februari 2013

Granny Stripe



Hey allemaal,

Ik heb een nieuw project gevonden. Ondanks alle verschillende dingen die ik nog steeds heb liggen, wil ik toch graag iets nieuws beginnen. Dit is voornamelijk omdat ik op twee adressen woon, in Zwolle en in Utrecht, en ik heb al mijn werkjes in Zwolle liggen. Heen en weer slepen is niet te doen, dus ik wil eigenlijk ook iets in Utrecht hebben liggen. En toen kwam ik dit tegen terwijl ik allerlei blogs las:

IMG_9097

Deze deken komt van een superleuke blog. Hier is een linkje naar het originele bericht. De deken is zo ontzettend fleurig en gezellig dat ik meteen kriebelende vingers kreeg. Helaas zit ik in college en kan ik niet meteen naar een wolwinkel rennen, maar straks, als het eindelijk tijd is, ga ik zo snel mogelijk thuis mijn spullen dumpen en dan op naar de stad! Ik weet nog niet wat voor een garen ik ga uitzoeken, waarschijnlijk wordt het acryl, want heel veel geld heb ik niet en het wordt een behoorlijk grote denken. Eigenlijk hoop ik dat ze een goedkope draad hebben die er wel heel mooi uitziet, maar ook met Bravo van Schachenmayr ben ik al heel erg blij. Ik ga zo veel mogelijk felle kleurtjes uitzoeken en het leuke van zo'n deken is, is dat je de bollen langzaam bij kunt kopen. Ik hoef niet alles in een keer te halen, want de verschillen in kleurbad zie je toch niet in zo'n streepjesdeken. Als er iemand is die het patroon op Lucy's blog graag vertaald wil, geef dan een gilletje, dan ga ik aan de slag.

Groetjes, Dieuwke.



Hey guys!

I found a new project to tackle. Despite all the different things I still haven't finished, I wanted to start something new. This is mainly because I live at two different addresses, in Zwolle and in Utrecht, and all my projects are in Zwolle. Taking them with me every time I travel is too much of a burden, so I decided that I also want something in Utrecht. And that's when I found this when browsing the net:

IMG_9097

This blanket is from a supercool blog. Here is a link to it. This blanket is so colourful and cosy that my fingers immediately start to tingle with anticipation. The sad thing is, I'm attending classes right now, so I cannot run of to the nearest yarnshop, but later, when I'm finally done, I'm going to rush home, dump my stuff and go to the city as fast as I can! I'm not sure yet what kind of yarn I am going to get, it will probably be something made of acryl, 'cause I don't have a lot of money and the blanket is going to be pretty big. Secretely I hope the shop has a cheap kind of beautiful yarn, but I'll also be glad with something like Bravo, Schachenmayr. I want as many different colours as I can get, the brighter the better, and the best thing about such a projects is that I can always buy new balls of yarn. I don't have to buy everything at once, you won't see any difference between different shippings of yarn. I'd like to encourage you all to take a look at Lucy's blog, because it is one of the best out there.

Yours, Dieuwke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen