woensdag 13 februari 2013

Granny Stripe 2

Hey allemaal!

Nou, ik ben begonnen hoor! Ik heb 14 verschillende kleuren gehaald, van de Bravo, en ik ben meteen aan de slag gegaan. Het was even puzzelen, en natuurlijk had ik het advies om eerst een proeflapje te haken genegeerd, want ja, ik ben nou eenmaal eigenwijs, maar dat kwam natuurlijk helemaal verkeerd uit, en toen moest ik de eerste 4 toeren uithalen. Dat lijkt niets, maar bedenk dat ik 1,70 m aan lossen had gehaakt, en daar een toer van vasten op, en daar alweer twee toeren stokjes op. Ik was dus behoorlijk wat tijd kwijt toen ik het weer uit moest halen. Dus voor iedereen: MAAK DAT PROEFLAPJE! Het scheelt heel veel tijd en frustratie.

Ik was begonnen met haaknaald 3,5, maar nu haak ik dus met haaknaald 4; het resultaat is een stuk mooier. En het hele werk is zeer therapeutisch voor mij, want ik heb besloten om een strakke volgorde van oplopende kleurtjes los te laten en gewoon blind elke keer een bol te pakken. Heel moeilijk in het begin, want ik ben best wel van de volgordes, maar het wordt wel super leuk, dus hopelijk heb ik er goed aan gedaan. Hieronder zie je een (zeer slechte) foto van alle kleuren die ik heb gehaald: 3 kleuren rood, oranje, geel, 4 kleuren paars, 3 kleuren blauw, petrolblauw en een soort van zeeblauw/groenachtig kleurtje, een nieuwe kleur van Bravo. Het ziet er op de foto allemaal iets fletser uit dan dat het in werkelijkheid is.


Ik zit er nog aan te denken om misschien toch nog groen te kopen, om de boel een beetje op te halen, want nu is het allemaal wel erg blauw en paars. Helaas hadden ze geen groen meer in Utrecht, dus ik zal toch even in Zwolle moeten kijken, want ik weet toevallig dat ze daar net een nieuwe kleur groen hebben binnen gekregen. Het lijkt me wel leuk om die ook nog in de deken te verwerken.

Ik laat het jullie zo snel mogelijk weten en zien als ik nieuwe kleuren heb, of als ik een stuk verder ben met de deken. Voor diegenen die het graag willen weten, ik ben na lila begonnen met donkerrood, want die greep ik toen ik in de tas graaide. Hopelijk komt hierna oranje of geel, want het begin begint een beetje saai te worden.

xxx Dieuwke


Hey guys!!!

Well, I've started! I bought 14 different colours, all Bravo, and I started crocheting right away. It was quite a challenge at the start, and ofcourse I ignored the advice to make a tester first, because, well, I'm stubborn, so it went completely wrong, and then I had to start all over again. I had a chain 1.70 m, and on top of that a row of dc's and on top of that two rows of trebbles, which meant I had lost a lot of time. So for everyone: MAKE THAT TESTER! It spares you a lot of time and frustration.

I'd started with a needle size 3.5, but now I'm using a 4; the result is much better. It's very good for me to make this blanket, 'cause I decided to let go of a nicely ordered colourscheme and just grab a ball of yarn blindly. Very hard at the beginning, because I kind of like order, but it's already turning out very nice, so I hope I made the right decision. Beneath you can see a (very bad) picture of all the colours that I got: 3 shades of red, orange, yellow, 4 shades of purple, 3 shades of blue, petrolblue and a kind of seablue/greenish colour, which is a new colour in the Bravo-line. In the picture it's all a bit less colourfull than in reality.




I haven't yet decided if I'm going to buy a couple of shades of green, to brighten everything, because the whole is a bit to blue/purple. Sadly the shop in Utrecht didn't have any green balls, so I'll have to go to Zwolle, because I know that they have a new shade of green. I think it would be great if I used that too.

I'll let you know as soon as possible if I bought it, and I'll also let you know how far I am with the blanket. For those who would like to know, after the lighter shade of purple, I started with dark-red, the one I grabbed when I reached into my back with all the yarn. Hopefully, after this I grab orange or yellow, because it is starting to become a bit dull.

xxx Dieuwke


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen