dinsdag 29 januari 2013

Pannenlappen / Pot-holders


Pannenlappen in retro-kleuren. Ze zijn weer helemaal in. Of niet. In ieder geval wilde een vriendin van mijn tante oranje-bruine pannenlappen. Helaas lukte het mijn tante niet om ze te maken, ergens ging wat fout, want ze kan beter haken en breien dan ik. Maargoed, ik ben dus aan de slag gegaan met de katoen. Deze pannenlappen heb ik van Catania gehaakt, dubbeldraads op haaknaald nummer drie. Hij bestaat volledig uit vasten. Het randje heb ik zelf bedacht en bestaat uit telkens *1 vaste, 1 stokje in dezelfde vaste, 1 dubbelstokje in de volgende vaste, 1 stokje in de volgende vaste, 1 vaste in dezelfde vaste*. Aan de bovenkant en onderkant heb ik telkens tussendoor 1 vaste overgeslagen, aan de zijkanten 2 "vasten". Als er iemand is die het patroon graag uitgetekend wil hebben, geef dan een gil, dan zorg ik daarvoor.

Groetjes, Dieuwke

Pot-holders in retro-colours. They are hot again. Or not. Whatever the case, a friend of my aunt wanted a couple of orange-brown pot-holders. Unfortunately, my aunt didn't remember how to maken them and failed a couple of times, which is strange, because she is a better crocheter and knitter than me. Ah well, I started crocheting them, using cotton. These pot-holders are made with Catania, dubble thread, hook number three. It consists completely of dc's. I came up with the rim myself: *1 dc, 1 tr in the same dc, 1 dtr in the next dc, 1 tr in the next dc, 1 dc in the same dc*, continu * * till the end. On the top and bottom I constantly skipped 1 dc, on the other sides 2 "dc". If there is anyone who would like the pattern drawn for them, just let me know.

Cheers! Dieuwke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen