woensdag 7 maart 2012

Bloemetje met 7 blaadjes

Hey allemaal! Wat vinden jullie van dit schattige lila bloemetje? De lente komt er weer aan, ook al is het nog niet altijd te merken aan het weer, maar de kriebels zijn er wel. Tijdens een zeer nuttig college (not) verveelde ik me en kreeg ik de kriebels te pakken. Dit bloemetje kwam zomaar in me op. In plaats van de standaard 5 blaadjes, heeft dit bloemetje er 7. Gelukkig had ik wat haakgaren in m'n tas zitten, dus kon ik meteen aan het werk. Het patroon vind je hieronder.

Toer 1: Haak 6 l, sluit met een hv tot een ring.
Toer 2: Haak 15 v in de ring.
Toer 3: Haak * 3 l, 2 st in de volgende 2 v, 3 l, 1 hv in dezelfde v * Herhaal dit nog 6 keer.
Toer 4: Haak 8 l (let op, de draad zit nog aan je werk!), keer je werk en haak in elke l een hv. Maak met een laatste hv goed vast aan het bloemetje.

En nu is je bloemetje klaar. Eventueel kun je toer 3 nog met een andere kleur maken, zodat de blaadjes van de bloem een andere kleur hebben dan het hartje. Hetzelfde geld natuurlijk voor toer 4. Succes!!

xx Dieuwke



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen